Ontvang nieuwe blogposts in je inbox
Recente Berichten

December 12, 2018

September 19, 2018

December 5, 2017

October 24, 2017

October 11, 2017

September 8, 2017

June 20, 2017

Please reload

Hoe stop je dat je jezelf steeds vergelijkt met anderen in de yogales?

July 12, 2016

Ken je het gevoel dat je je zorgen maakt of je de yogapose wel “juist” doet? Staan je benen in de perfecte hoek? Is je rug kaarsrecht?

 

Je blik gaat naar je naburige mat, en plots vergelijk je jezelf met de yogini naast je. En de persoon op de mat aan de andere kant ziet er zo sierlijk uit…

 

Hier is wat je kan doen om weer in de yoga flow te komen:

 

1. Stel jezelf de vraag: “Helpt die gedachte mij?” Iedereen wil wat anders bereiken in de yogales. Wat is echt belangrijk voor jezelf? Als je een moment neemt om je gedachten in vraag te stellen, kan je vaak zien dat de gedachte geen waarde heeft voor jou. Gebruik je persoonlijke doelen als de barometer voor je gemoed, in plaats van de prestaties van de mensen om je heen.

 

2. Laat je lichaam bewegen, zonder de noodzaak om te oordelen of het wel strookt met wat “zou moeten” zijn.

 

3. Een yogapose kan te zwaar voor je zijn. En elke pose kan ook gewijzigd worden. Ik heb altijd wel een aangepaste versie klaar die werkt voor jouw lichaam. Luister naar je lichaam, en geef in de les aan wat jij nodig hebt.

 

4. Yoga is een reis naar de vereniging van je “being, brain and body”. Het is niet een reis van het goed of fout doen. Wanneer je perspectief verandert, verandert je leven. Start daarmee in de yogales.

 

 

 

 

Please reload