Ontvang nieuwe blogposts in je inbox
Recente Berichten

December 12, 2018

September 19, 2018

December 5, 2017

October 24, 2017

October 11, 2017

September 8, 2017

June 20, 2017

Please reload

Het oog van de naald

February 21, 2017

 

De laatste paar lessen hebben we behoorlijk wat yoga lunges gedaan. Die zorgen voor een goede stretch in de heupflexoren, maar het doet de beenspieren aardig werken.

 

Dus als je je wat stijf voelt na deze lunges, of na een lange dag op het werk of in de auto: "het oog van de naald" (the eye of the needle) zorgt voor soepelere heupen, een lenigere onderrug, vermindert de pijn van stijfheid in de benen, heup en rug, en helpt je lekker te ontspannen.
 
Het is een kalmerende stretch die je lichaam kan voorbereiden voor diepere rust en relaxatie.
 
Je ledematen in de richting van je romp brengen, zorgt ervoor dat je geest op een natuurlijke wijze naar binnen keert. Dat helpt je stress en angst te kalmeren.
 
Het oog van de naald verhoogt ook de bloedtoevoer naar het bekken en omliggende organen, waardoor spijsverteringsongemakken en menstruatiepijn bij vrouwen verminderen.

 

Instructies:
 

  1. Lig op je rug en buig je knieën. Plaats je voetzolen plat op de vloer. Zet je voeten op heupbreedte.

  2. Strek je linkerbeen omhoog, buig je linkerknie, en kruis je linkerenkel over je rechterknie. Flex je linkervoet.

  3. Hou je rug plat op de mat. Duw je heiligbeen goed naar beneden.

  4. Als je kan/wil trek je bij een uitademing je rechterknie in de richting van je borst. Je kan hierbij je scheenbeen vasthouden, een yogastrap gebruiken of je linkerhand en onderarm door de ruimte tussen je benen brengen en beide handen in elkaar strengelen.

  5. Hou dit maximaal een minuut aan. Zorg dat je ademhaling egaal blijft.

  6. Bij de uitademing, strek je je linkerbeen richting plafond en zet je je linkervoet op de vloer.

  7. Herhaal de pose aan de andere kant.

 
Belangrijk!

- Wees voorzichtig als je recente of chronische klachten hebt aan je knieën, heupen of lage rug. Heb zeker dan oog voor je eigen grenzen en mogelijkheden.
- Weersta de neiging om je heiligbeen van de mat te heffen. Het is belangrijker om een ​​lange ruggengraat te houden dan stevig je knieën naar je borst te trekken.
- Als je enig ongemak voelt in je hoofd of nek, plaats een stevige deken onder je hoofd.
 
Het beoefenen van de "oog van de naald" pose is een zachte manier om balans en evenwicht te herwinnen, vooral na een lange dag werk vol spanning. 
 
Vanaf 28 februari is er een plaatsje vrij in de woensdagles van 19u00 tot 20u00 -- je kan aansluiten voor de 6 lessen van 28 februari t.e.m. 4 april voor €60.
 
Kom je liever om 20u30? Daar is ook nog wel een plaatsje vrij.
 
Laat het me weten!

 

 

 

 

Please reload