Ontvang nieuwe blogposts in je inbox
Recente Berichten

December 12, 2018

September 19, 2018

December 5, 2017

October 24, 2017

October 11, 2017

September 8, 2017

June 20, 2017

Please reload

Een dag pauzeren

April 20, 2017

 

Je hoort vaak zeggen: "wees in het hier en nu".

 

Maar waar is dat moment van nu? En hoe kom je daar? 

 

De meest eenvoudige methoden om in het nu te komen zijn volgens Tamara Russell in "De mindful work-out": 

 

Ten eerste: pauzeren.

Ten tweede: in je lichaam keren.

 

Bij het ontwaken

Pauzeer en breng je gedachten naar je lichaam nog voor je uit bed stapt.


Voor je gaat ontbijten

Neem het gevoel in je lichaam waar voor je de eerste hap neemt.


Op weg naar je werk

Doe een stap opzij en laat een of twee mensen voor bij het instappen in de bus of trein. Als je in de auto zit, laat dan iemand voor je invoegen. Als je loopt, gebaar iemand dat diegene voor mag bij het oversteken


Bij aankomst op je werk

Pauzeer even wanneer je op je werk over de drempel stapt en laat je rit bij de deur achter. Betreed je nieuwe ruimte met volledige toewijding.


Als je telefoon gaat

Pauzeer en neem niet meteen op. Laat hem drie keer overgaan voor je opneemt.


Als je een e-mail krijgt

Pauzeer. Kun je de drang weerstaan om meteen te kijken waar de e-mail over gaat? Pauzeer weer even voor je antwoord geeft, en nog een keer voor je op 'verzenden' drukt.


Wanneer je een gevoel ervaart

Pauzeer. Stop met wat je aan het doen bent en ervaar elke gewaarwording in je lichaam.


Als je op woensdagavonden wat tijd hebt

Pauzeer en doe een uurtje yoga :)

 

Surf naar www.ShantiYogaFlow.be

 

> Stuur dit bericht gerust door naar vrienden, familie of collega's!

 

 

Please reload