Beter slapen door yoga
Ontvang nieuwe blogposts in je inbox
Recente Berichten

December 12, 2018

September 19, 2018

December 5, 2017

October 24, 2017

October 11, 2017

September 8, 2017

June 20, 2017

Please reload

Beter slapen door yoga

December 5, 2017

 

In De Morgen zei de Amerikaanse neuroloog Matthew Walker dat "wie minder dan 8 uur per nacht slaapt, een veel hoger risico loopt op kanker en andere dodelijke ziektes".

 

Hij zegt: "Na een nacht van 4 à 5 uur slaap, dalen je natuurlijke kankerwerende cellen met 70%”.  Ook is er volgens Matthew Walker een “verband tussen slaaptekort en darm-, prostaat- en borstkanker, Alzheimer, diabetes, hart- en vaatziekten en psychologische aandoeningen zoals depressie”.

 

Was dat even slikken!

 

Zeker als je weet dat 30% van ons kampt met slaapproblemen. Een op de drie mensen zullen op een bepaald moment in hun leven slapeloosheid ervaren.

 

Slapen is dus cruciaal voor je welzijn. Gelukkig helpt yoga je om beter te slapen. :-)

 

Het is bewezen dat kort wat yoga-oefeningen doen voor het slapen gaan - waarbij je je focust op lange, langzame ademhaling - je sneller doet inslapen en je langer doet doorslapen.

 

Je hebt dankzij een rustige (!) yogasessie ‘s avonds dus een betere nachtrust en je wordt ’s ochtends meer uitgerust wakker.

 

Let daarbij vooral op yoga-oefeningen die de spanning in je lichaam verminderen, en je ademhaling verdiepen. Dat zorgt voor meer innerlijke rust en bijgevolg een betere slaap.

 

Namasté!

 

www.ShantiYogaFlow.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload