Een kleine meditatiegids
Ontvang nieuwe blogposts in je inbox
Recente Berichten

December 12, 2018

September 19, 2018

December 5, 2017

October 24, 2017

October 11, 2017

September 8, 2017

June 20, 2017

Please reload

Een kleine meditatiegids

September 19, 2018

 

Er bestaat een leuk boekje: "Een kleine meditatiegids" door Tom Hannes.

Een soort van mediteren voor beginners. 

 

Hoe begin je volgens Tom aan meditatie, en waarop moet je zoal letten?

 

1. De perfecte omstandigheden voor meditatie bestaan niet. Wacht dus niet op de ideale plaats, het gepaste moment of de juiste innerlijke toestand.

 

2. Kies een rustige kamer, dat wel. Niet te warm, niet te koud, niet te licht, niet te donker.

 

3. Kies een moment waarop je huisgenoten of collega's je met rust zullen laten.

 

4. Neem de tijd om een comfortabele lichaamshouding te vinden waarin je de hele duur van de meditatie kunt stil zijn, zonder te bewegen. Je weet dat het voor mij niet uitmaakt of je staat, zit of ligt. Zorg dat je rug recht is - dat helpt om je lichamelijke reacties even stil te leggen.

 

5. Afdwalen is normaal. Er zijn geluiden, er zijn gevoelens, er zijn gedachten. Daarin word je snel meegezogen. Maar ga niet mee in het verhaal. Ontspan je lichaam weer, recht je rug, zoek je ademhaling en laat al de rest voorbijgaan.

 

6. Elke dag mediteren hoeft niet, maar zorg wel voor regelmaat. Alles wat regelmatig beoefend wordt, wordt makkelijker en ontwikkelt zich sneller.

 

7. Samen met anderen mediteren kan helpen om het vol te houden. 


Wil je weer meedoen of voor het eerst meedoen vanaf woensdag 3 oktober?

Schrijf je nog in voor de nieuwe lessenreeks!

 

Er zijn nog enkele plaatsjes in de woensdagles van 19u00.

 

www.ShantiYogaFlow.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload